Witam odwiedzających mojego bloga.

Świat się zmienia, a pewne rzeczy pozostają niezmienne....



niedziela, 16 maja 2010

Niebieski.

       Niebieski to kolor odpoczynku, harmonii, relaksu, ciszy, duchowości, chęci do życia...

To mój ulubiony kolor.






Lubię ceramikę z Bolesławca, a szczególnie z niebieskimi (granatowymi) motywami.
Naczynia te są ręcznie zdobione techniką stempelkową.

Ceramika zakupiona "u źrodeł", czyli w Bolesławcu.
Tędy bowiem wiedzie droga, ktorą zmierzam latem do
celu moich wędrówek- Karkonoszy.



Historia ceramiki z Bolesławca sięga XIV wieku.




Kratki, kwiatki.


Stettin-Szczecin.
Szczecin to moje miasto.
W czyjej szafie przetrwał ten wieszak tak długo?
U mnie jest ok. 5 lat.





Kufel.



Do zobaczenia .

10 komentarzy:

  1. Piękne niebieskości masz.
    Podobają mi się te kubko-nocniki ;)

    Zapraszam do zabawy w 10 - szczegóły u mnie na blogu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię do Ciebie zaglądać, zawsze coś ciekawgo dla siebie znajdę:) Niebieska kaneczka bardzo mi się podoba, kilka dni temu w Boczowie też sobie kupiłam kaneczkę ale srebrną i kilka innych staroci, może w następnym poście zamieszczę:). A Twój zbiór nibieskich dodatków do wnętrza imponujący...ceramika z Bolesławca mnie zachwyciła, ja jakoś mam pecha do niej bo ilekroć małżonek z podróży mi przywiezie to ktoś mi to zawsze zbije:(. Pozdrawiam słonecznie!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam , piekny emaliowany dzbanuszek. Autentyczny z epoki emaliowanych naczyc czy juz z tych robionych na nowe ?
    Bolesławiec zachwyca, ja mam problem " osiołkowi w złoby dano" i w rezultacie nie mam nic z Bolesławca ... jak zwykle sliczne klimatyczne ujęcia Twojego swiata pozdrawiam Madiza

    OdpowiedzUsuń
  4. To niesamowite! mam dziś wolny dzień, pojechałam na zakupy do sklepu plastycznego. Po drodze zahaczyłam o mały sklep z ceramiką, w którym sprzedawana jest też ta bolesławicka. I kupiłam taką piękną praktyczną misko-chochlę:). Wracam do domu kompletnie przemoczona, siadam z gorącą herbatą z cytryną przed komputerem, wchodzę na Twój blog.... i co widzę!? piękną kolekcję! piękną! pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bea :) pięknie - niebiesko :)
    Ceramika z Bolesławca - śliczności.
    A mnie jeszcze zachwycił ten wieszak :)
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  6. Ceramika i materiały - super się komponują, bardzo klimatycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepięknie jest u Ciebie, wyjątkowy klimat. I ten kolory... cudowny!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się u Ciebie, pozwolę sobie zostać na dłużej, bo lubię takie klimaty. Pozdrawiam! A...trafiłam tu od Ily za etykietkami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ladne aranzacje, ostatnio tez cos gustuje w niebieskim... Widze, ze Ceramika Boleslawiecka u Ciebie gosci. Gdzie ja kupujesz?
    Pozdrawiam Cie serdecznie i jeszcze wpadne, jesli mozna!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciesze sie ze znalazlam Twoj blog,jest pelen inspiracji.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń